Врабац



Подстакнут великим успехом немачког клизача типа Цеглинг (Zögling), инжењер Иван Шоштарић је 1939. године конструисао клизач Врабац-А. Исте године почела је серијска производња 15 комада, тако да је то прва серијски грађена једрилица код нас.

Врабац-А je jедрилица мешовите конструкције са подтрупном скијом за слетање, намењена основној обуци пилота. Због једноставне конструкције, зими је рађен у локалним аероклупским радионицама, да би током лета била вршена обука. Клизач служи за стицање првих појмова о управљању једрилицом и осећају положаја у простору. Полетање се вршило са врха брега, затезањем и ослобађањем гумених трака, а клизач је полетао као да је избачен из праћке. Лет је трајао неколико минута.

После Другог светског рата настављена је масовна производња и направљено их је преко 150 комада. Изложени примерак произведен је у фабрици авиона "Утва" у Панчеву .