Padobrani i oprema



Počevši od prvog skoka na tlu Jugoslavije 1925. godine i prvog Jugoslovena Dragutina Dolanskog koji je to uradio naredne godine, padobranstvo se ubrzano razvija. Postiglo je pravu afirmaciju otvaranjem prve fabrike padobrana Knebl i Ditrih u Inđiji 1933. godine. Najslavniji dani padobranstva u Jugoslaviji su obeleženi pojavom lokalnih aero klubova posle rata.

Stoga ne čudi što upravo ova zbirka zavređuje mesto u Muzeju vazduhoplovstva kao oličenje segmenta vazduhoplovne industrije koja sadrži preko pedeset različitih padobrana, paraglajdera, paraplana i ostale padobranske opreme. Padobrani su uglavnom korišćeni u sportskim aero klubovima širom bivše Jugoslavije. Drugi segment zbirke predstavljaju padobrani koji su bili u upotrebi u Jugoslovenskoj narodnoj armiji, Vojsci Jugoslavije, Vojsci Srbije i Crne Gore i Vojsci Srbije.

Najzastupljeniji su padobrani iz fabrike Franjo Kluz iz Beograda, naslednici fabrike iz Inđije. Međutim, osim padobrana proizvedenih u Srbiji, mogu se naći padobrani iz Velike Britanije, Švajcarske, Nemačke, SSSR i SAD. Zbirka sadrži skoro sve vrste padobrana: desantne, školsko-trenažne, sportske, rezervne, spasavajuće, kočeće i teretne. Među njima se nalaze padobrani sa kvadratnom i okruglom kupolom, padobrani tipa krilo, itd.

Što se tiče prateće opreme, u Muzeju vazduhoplovstva se čuvaju kompleti za pakovanje padobrana, torbe, sistemi veza, navlake, stabilizacije, pilot-padobrani i druga oprema.
 
photoFOTO